Samarbete med treorna (a)

I skolan har vi gjort en hårvårdsbehandling åt treorna, vi tvättade håret och gjorde en föning, och så fick de skriva en bedömning på hur de tyckte att resultatet blev, det gick väl helt okej men bättre kunde ju ha blivit. Lite nervös var man ju eftersom man inte visste hur det skulle gå och om de skulle bli nöjda med resultatet. Sen när vi hade gjort det på en av treorna eftersom alla hade en var, så skulle man byta om så de skulle göra en hårvårdsbehandling åt oss. Det var skönt och nu har man nytvättat hår som doftar gott.

Tänk om vi skulle få vara i Point Cut varje dag, man lär sig mycket av att se på när de andra har kundarbete och det är roligare att vara i Point Cut än att vara i frisörsalongen, och det är roligare att göra håret på riktiga människor än på dockor, det är en stor skillnad, men det är lättare att göra håret på riktiga människor än på dockorna som man har, och de som finns i skolan. Undrar hur många som sa åt mig idag att jag passar i lockigt hår eftersom jag har självlockigt, ett förslag var att jag ska ha lockigt på julfesten men får se hur det blir med det, och att jag passar både i kort hår och i långt, men jag tycker att jag passar i långt, men alla tycker olika.

Ska lägga upp en bild som jag tog för några minuter sen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback