Frisör rätt yrke

Tjenare bloggen! Då har man tagit helg, ingen skola på tordag och fredag så skönt det ska bli att inte behöva fara till skolan och ha teori lektioner. I skolan har vi klippt håret på dockan, som blev väldigt kort även om det var meningen att det skulle bli det, sen stannade jag kvar efter skolan och tvättade håret och löshåret. Känslan man får när man har tvättat håret med ett shampo som doftar gott. När jag tvättade håret på en vän, så tvättade jag med ett shampo som heter silvershampo, och det är blått så man fick blåa händer efteråt. Det såg ut som att jag skulle haft blåmärke över hela händerna men det försvann efter några timmar, och det var inget farligt. Efter vissa shampon kan det bli på det sättet men som sagt inget farligt.

Jag längtar tills vi får börja färga håret på varandra och hålla på med färgning, men det blir först i period fyra och fem och snart ska vi byta till period tre. Om ca tre veckor ska vi ha en modell, som vi ska klippa håret på undrar hur det kommer att gå. Tänk i period fyra eller fem ska vi börja ha kundarbete, det är mycket man ska ha tid att lära sig innan vi börjar med kundarbete, men det kommer bli roligt. En sak är jag säker på, jag har valt rätt yrke för frisör passar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback