Fotboll! ♥

Nu har jag kommit hem från lekledarutbildningen...
Det var lite annorlunda än vad jag trodd och vi var ca 60 st som var med på kursen.
Först satt vi i ett rum och lyssnade ca tre timmar på teori om första hjälp, lekar o.s.v sen efteråt när det var två timmar kvar så skulle vi delas in i mindre grupper och samarbeta, alltså vi skulle välja olika lekar som vi senare skulle visa till alla andra. *Puh* det var varmt att springa ute och leka på en grusplan när det är lika varmt nu ikväll som det var på dagen och det var ännu varmare att vara i solen.
En sak ska jag bara säga åt alla: "Slutar man att leka är man inte vuxen utan då är man död". Man kan aldrig bli för gammal för att "leka" tycker jag.
Det bästa med kvällen var att man fick träffa några skolkompisar från högis + man fick träffa nya människor och det bästa var att alla hade kul när vi lekte våra lekar som vi hade valt för alla hade olika lekar så man fick lära sig några nya. För att man ska få vara en lekledare på en simskola så måste man tycka om att leka och ha skoj. Det kommer bli kul att vara lekledare på simskolan och få bestämma över en grupp med barn i olika åldrar. Kommer bli ett kul sommarjobb i slutet av juli.

Men nu ska jag inte skriva mera för jag ska se på fotboll på tv.
Finland vs Sverige! Go Finland! ♥
Jag saknar att spela fotboll och matcherna.
Men det finns inget lag jag kan spela i så nu får jag bara träna på fritiden. :3

Hoppas alla har en bra kväll! :)


(Bild tagen från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback